افتخار آفرینی دانش آموزان نیکو در دومین اجلاس ایران و کشورهای آفریقایی

در روز جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان مدرسه بین المللی نیکو در نمایش موسوم به “صلح نیکو” در سالن اجلاس سران در تهران به اجرای بی‌نظیری پرداختند. این نمایش در چارچوب مراسم افتتاحیه دومین اجلاس ایران و کشورهای آفریقایی برگزار شد و با حضور ریاست جمهوری ایران و نمایندگانی از کشورهای گروه شانگهای و فعالان اقتصادی بین المللی همراه بود.

ما با افتخار تمرین‌های دانش آموزانمان را زیر نظر آقای دکتر رضایی و خانم دکتر دلاور، مدیر مجتمع نیکو، به نمایش گذاشته‌ایم. فیلم‌هایی از این تمرینات و همچنین کلیپ‌هایی از دانش آموزان که پس از اجرا احساسات خود را بیان می‌کنند، در زیر موجود است.

در پایان این رویداد، خانم دکتر دلاور و تیم اجرایی از اعضای نیکو تشکر و قدردانی کردند. متن آماده‌شده توسط آقای رضایی که نشان‌دهنده‌ی قدردانی ویژه از زحمات تمامی اعضا است، در ادامه آمده است.

گالری تصاویر :

با تشکر از همراهی همیشگی شما، امیدواریم این افتخارات پیاپی تداوم یابد و باعث سربلندی هر چه بیشتر مجتمع آموزشی بین الملل نیکو در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

پاینده و سرافراز باشید،
مدیریت مجتمع آموزشی نیکو

چه تیم فوق العاده ای… چه تیم نیکویی….

چند ماه پیش با یک پروپوزال خام با خانم دکتر دلاور جلسه داشتیم. موضوع جلسه؟ نمایش صلح نیکو.

نمایشی چند رسانه ای با حضور دانش آموزان پایه های مختلف بدون هیچ نوع ممیزی روی دانش آموزان، بدون استعدادسنجی… مگر شدنی است؟ بدون جلسات پر استرس رایج تمرین تئاتر؟ آن روز حتی تصور موفقیت امروز هم قابل باور نبود.

شاید خود من هم به چنین پیشنهادی اعتماد نمی کردم.

ولی مدیر بلند قامت و ژرف اندیش نیکو در خشت خام چیز دیگری می دید. با اطمینان و حمایت همه جانبه خانم دکتر دلاور عزیز کار شروع شد.

بعد از این جلسه، خانواده کلاهی در کنار ما قرار گرفتند و اعلام آمادگی تمام قد برای همراهی در سازماندهی کار و کارهای دکوردیزاین کردند. همانروز میس آیدای دوست داشتنی و خانم اکبری گرامی اعلام کردند در کنار ما خواهند بود. بدون ممیزی و استرس سعی کردیم دانش آموزان را به پروژه علاقمند کنیم و چند هفته بعد با شما والدین عزیز دیدار داشتیم. قطار نیکوورس بزرگتر و قوی تر از قبل شروع به حرکت کرده بود.

امروز کوچک بودن خودم در بزرگی این تیم را با تمام وجود احساس کردم. چه تیم بی نظیری…

هرطرف را نگاه می کردم یک عاشق را می دیدم که با تمام وجود در تکاپو است. از این سو به آن سو می دود تا فرزندان نیکو در آرامش باشند و بتوانند به اجرا برسند. همه خالص… همه عاشق…

بعد از اجرا از سوی کشور های مختلف دعوت شدیم و اشخاصی با رده های سیاسی بالا خودشان به سمت بچه ها می آمدند و تقریبا یک جمله مشترک را از همه شنیدیم: شما قلب ما را لمس کردید.

خانم مهندس کلاهی و آقای مهندسی کلاهی، بنده ناتوان از تشکر از تلاش های خالصانه شما هستم.

میس آیدای عزیز با تمام وجود از همراهی و عشق شما به این فرزندان سپاسگزارم. بدون اشتیاق و انرژی و همراهی شما این امر میسر نبود.

خانم دکتر سامع گرامی که قلب تان همواره برای نیکو می تپد، بدون حضور مدبرانه شما و نظرات عمیق، تخصصی و دقیق شما موفقیت امروز میسر نبود. نظم بچه ها مرهون حضور مادرانه شماست.

خانم اکبری گرامی، ممنون از حضورتان که همه جا مادرانه و با نگاه تخصصی باعث شدید فضای تمرینات و اجرا ها بدون استرس برای فرزندانمان باشد.

خانم بردباری عزیز همراهی شما در مراحل مختلف تمرین بسیار ارزشمند بود.

آقای حازم الکلاس گرامی انرژی خالصانه شما در کنار تخصص رسانه ای تان برای نیکوورس بسیار بسیار ارزشمند بود.

تشکری ویژه از خانم نیوشا صالحی دانش آموز پایه یازده مدرسه دارم که از ابتدا سطحی از تعهد و اخلاق کاری را نشان دادند که بسیار فراتر از یک دانش آموز بود. اجراء امروز ایشان و شوکی که در میانه سالن دربین جمعیت ایجاد کردند و اکت تاثیر گذارشان که با تشویق یکپارچه حضار مواجه شد اکت یک بازیگر حرفه ای بود. نیکوورس به داشتن چنین عضو موسسی به خود می بالد.

نیکو تنها مدرسه ای در ایران بود که در این مراسم مهم بلافاصله بعد از رییس جمهور اجرا داشت. نقطه شروع این اتفاق خانم دکتر دلاور است. اعتماد ایشان به تیم، ایستادگی خالصانه ایشان پای این تیم، نگاه دقیق منبعث از تجربه و دانش و تلاش های ایشان در راستای ایجاد چنین فرصت بی نظیری برای فرزندان نیکو، ستودنی است. بنده به خود می بالم که در زندگی ام با چنین مدیری آشنا شدم.

امروز نیکوورس گروهی است که در مهمترین سالن همایش های سیاسی ایران و در مجلسی در سطح رییس جمهور و وزرا و سفرا کشور های مختلف، اجراء موفق داشته است.

حالا با اطمینان می توان گفت: یک تیم نمایش بین المللی.

در طول اجرا چهار بار با تشویق گسترده حضار مواجه شدیم و حضار با چشمان اشکبار نمایش را نگاه می کردند. خودمان نیز چشمانمان اشکبار بود و فرزندان نیکو چقدر خوب بودند…

چه تیم فوق العاده ای…چه تیم نیکویی

پاینده باشید
علی رضائی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳